Translate

Translate

joi, 13 iunie 2013

Calatorie culinara@ Paris

O poza spune mai mult decat 1000 de cuvinte...va invit sa savurati alaturi de mine cateva din "deliciile" frantuzesti;)

 Celebrul foie gras...servit cu dulceata de merisoare, paine prajita si salata crocanta.
O combinatie neasteptata...Somon fumee umplut cu mai multe feluri de ridichii, pe pat de salata crocanta, cu un sos de mustar si verdeturi

 Mda...am gustat si eu asa ceva:)..Magret de canard...sau partea cea mai gustoasa a unei rate- pieptul:)...impreuna cu un sos de fructe de padure si piure fin de cartofi...chiar delicios:))
Tocanita un pic altfel:)...calamar cu legume si bacon.
 Nici o masa fara branza!:))...in spiritul familiei mele...pentru ca trebuie sa recunoastem sincer: suntem o familie de mari consumatori de branza!- sub orice forma si gust:)
 Un pranz frugal:) in cartierul Latin...ceva branzeturi...o salata Nicoise si bineinteles un pahar de vin..
Pentru noi orice viitoare calatorie incepe cu un amplu studiu:)....eu sunt interesata in special de gastronomie, recunosc!:)...pierd zile intregi studiind retete, traditii culinare, restaurante, cafenele, piete, bazaruri....
Calatoria la Paris a fost stabilita inca din februarie..a fost cadoul de ziua mea de la iubitul meu...am implinit, ce i drept, o frumoasa varsta...30..
Am avut timp sa planific fiecare pas:)....unul din obiective a fost picnic ul din Montmartre!...am vizitat raionul de delicatese din Galeriile Lafayette...am ales niste branza de capra cu smochine, foie gras, dulceata de cirese cu piper, zmeura proaspata, baghete cu masline, vin rosu sec, apa si gata pranzul in natura!
Am gasit un loc retras chiar pe treptele de la Sacre Coeur...iarba era deja ocupata:)...a fost unul din momentele cele mai placute din toata calatoria:)




 Da..sunt pasionata de gastronomie, in general, dar marea mea pasiune este desertul!
Mi am dorit enorm sa ajung in special in 2 locuri din Paris: la Pierre Herme si la Laduree!...bineinteles ca n am ratat nici Angelina, Brioche Doree, Paul si toate patiseriile, cofetariile sau boulangerie-ile care mi au iesit in cale:)
M am bucurat de fiecare moment in parte...am savurat fiecare desert cu bucuria unui copil care a primit jucaria preferata...am privit fiecare prajitura cu ochiul unui cunoscator...am descoperit ingrediente...alaturari...gusturi...si am simtit dorinta enorma de a invata...experimenta..evolua!






N am putut rata tarabele cu fructe, peste sau fructe de mare, raioanele de branzeturi...o adevarata incantare pentru simturi:)





Da..nu m am putut abtine nici in avion...sandwich urile reci si proaste de pe Air france n au nici o sansa in fata acestor minunatii de macarons!



Sa avem pofta! de viata, de oameni, de cunoastere, de noi si noi descoperiri...culinare si nu numai!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu