Translate

Translate

miercuri, 19 iunie 2013

Cupcakes cu cirese, ciocolata& rom

Cupcakes sunt cele mai usoare prajituri...orice incepator intr-ale bucatariei poate incerca aceasta prajitura versatila...nu e nevoie de prea mare indemanare ci doar de imaginatie si bun gust....
"Bunul meu gust" imi spunea deunazi ca ciresele merg bine cu ciocolata si rom:)...m am lasat ghidata de el si iata ce a iesit:





Ingrediente:

100 g unt moale( la temperatura camerei)
150 g zahar brun
rom sau esenta de rom(dupa gust)
150 g faina
3 oua
2 linguri lapte
1/2 praf de copt 
4-5 linguri de cacao
1 vf lingurita sare
150 g cirese fara samburi ( feliate)
o ciocolata neagra( 85% cacao)
1 zahar vanilat


Mod de preparare:

Se mixeaza untul cu zaharul brun pana cand acesta din urma este topit si se formeaza o crema omogena. Se amesteca intr un bol ingredientele uscate: faina, sare, praf de copt si cacao. Se adauga in compozitia de unt alternativ un ou si o cantitate din amestecul de ingrediente uscate.Se mixeaza bine dupa fiecare adaugare de ingrediente. La sfarsit se adauga laptele si romul si se amesteca bine pana se formeaza o coca consistenta dar nu foarte tare.


Separat se pun ciresele la "imbatat":) in rom si zahar vanilat.
Se toaca marunt ciocolata neagra.


Desi de obicei eu folosesc hartie pentru briose, azi m am gandit sa fac un pic de lucru manual:)....am taiat patrate aproximativ egale de hartie de copt, am uns usor tava de briose cu unt si gata pregateala!

Se toarna compozitie in 1/2 din hartia gata introdusa in tava...se pune apoi un strat de ciocolata si cirese "ametite usor"...se completeaza pana aproape de buza tavii....se mai pune un strat generos de fructe si ciocolata...


Sa nu va fie teama ca vor creste prea mult....datorita formei de hartie ele vor arata superb dupa coacere...rumene si "umflate in pene":)
Se pune tava in cuptorul preincalzit la 200 grade...se coc cam 15- 20 de minute...sau pana trec testul scobitorii.


Se scot din cuptor si se lasa la racit...eu le acopar cu un prosop de hartie.
Sunt delicioase la micul dejun langa un pahar de lapte sau ceai...sau puteti sa le serviti cum am facut o eu...cu o lingura de frisca( din smantana batuta usor cu o lingura, doua de zahar pudra) si o cireasa in varf...asa de fantezie:)



Pentru ca sunt destul de consistente, caloric vorbind;) eu o sa le servesc dupa o salata racoritoare Pasta& Pesto...si langa o limonada rece;)





 Sa avem pofta!


P.S. Aceste prajiturele dragalase se mentin proaspete zile multe daca le tineti "ascunse" in cutii inchise ermetic intr un loc racoros(chiar in frigider pe timpul verii)....Va fi cutia voastra cu comori dulci;)




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu