Translate

Translate

vineri, 19 iulie 2013

Praga# orasul cu miros de tei

Am plecat la Praga cu mari asteptari...am citit, m am documentat, am cerut pareri...toata lumea imi povestea cu mare drag de experienta numita Praga....
Am ajuns la Praga dupa amiaza tarziu....soarele era inca sus pe cer...in ciuda prognozei meteo total nefavorabile:)...am profitat de lumina frumoasa si ziua inca calda si am iesit la plimbare...
Fiecare loc are farmecul lui...orice experienta e unica si merita incercata...dar Praga....Praga este orasul cu miros de tei si istorie....
Probabil am avut noroc...recomand tuturor luna iulie pentru a vedea Praga...fiecare colt te surprinde cu ceva...fiecare cladire e un monument...fiecare piatra zidita are farmecul ei...si la fiecare pas m a urmarit mirosul de tei....
Praga mi a depasit asteptarile...zilele petrecute acolo au fost ca un vis cu miros frumos.
In 3 zile am vizitat tot ce am gasit in ghidurile turistice, ba chiar mai mult...la fel ca in toate calatoriile am ales sa vad Praga la pas...
Spre deosebire de alte orase, in Praga mi e greu sa aleg doar un loc preferat....dar daca totusi ar trebui sa numesc un loc acela ar fi catedrala Sf Vitus....trebuie vazuta pentru a intelege de ce!;)

Inca de la inceput am stiut ca din punct de vedere culinar nu trebuie sa ma astept la prea multe...ciolane de porc de marimi impresionante, servite cu salata de varza, hrean si mustar.....carnati de toate felurile...nici nu stiam ca sunt atatea sortimente:)...servite la orice colt....cu multa ceapa proaspata....costite de porc....carne de rata...chiar si miel...carne...carne...carne:)))
Mda...cearta mea cu carnea inca dureaza...de fiecare data( in special in concedii) cand incerc sa ma abat de la regimul meu alimentar ma conving ca a manca carne nu e pentru mine o alegere buna...nu mi place si cu asta basta:)...m am multumit cu niste peste, spanac, cartofi cu parmezan, salate si bineinteles paste si pizza...nu mor eu de foame niciunde!:)...mai ales ca peste tot in lume gasesti paste, salate si pizza:)
Ceilalti ai mei au fost in schimb incantati:)...costitele au fost suficient de suculente...ciolanul bine facut si frumos servit!...carnatii-divini!:))




Desertul traditional era un soi de galusca cu fructe in interior...cu mac sau cu branza rasa...
Nu m a dat peste cap...parca mai buni sunt gombotii:)
In schimb in cofetarii gaseai tot ce ti pofteste inima...de la tartele pline cu fructe proaspete pana la celebrii macarons!


Am descoperit chiar un loc ca o casuta de turta dulce...desprinsa din povesti...totul era decorat cu turta dulce!




Nu poti spune ca ai fost la Praga daca nu ai gustat berea!...aici berea este mai ieftina decat apa:)
Cum nu sunt o mare consumatoare de bere( defapt daca ar fi sa adun toata berea bauta de a lungul vietii, probabil nu ar face cat o bere intreaga:))) am gustat doar...ceva bere neagra doar...pentru mine oricum gustul e la fel:)...sa ma scuze cunoscatorii!
Dar tot de la cunoscatori am aflat ca da...e buna...merita incercata...nu o data ci ori de cate ori ai ocazia...in pauzele dintre plimbari si vizitari, la pranz si seara:)...nu da dureri de cap si e revigoranta...un ajutor de nadejde in cazul in care ai obosit:)
Eu m am multumit in schimb cu vin...alb..rece...sec...servit chiar pe terasa podgoriei de la Castel...inconjurata de flori de rozmarin....oameni veseli...si cu o panorama magnifica asupra orasului...sa ne fie de bine, zic!:)


Intr una din seri am gustat si o limonada cu castravete...quite interesting:)...refreshing si nou!...iar locul..ohh locul era minunat!:)...un restaurant italian pe o barca imensa...lumini difuze..apus...very nice!

Praga te surprinde la tot pasul...nu te poti satura...treci de la o stare la alta...de la un loc la altul..de la un gust la altul...la fiecare colt gasesti un artist..in felul lui...in multe feluri...unul canta..din voce sau la vreun instrument nemaiintalnit..altul picteaza...altul danseaza..unul face baloane imense de sapun...sau vreun performing ciudat...
Praga nu e doar un muzeu imens in aer liber...e pur si simplu un spectacol continuu cu liber acces...





Praga e un oras ce iti ramane lipit de suflet...e orasul in care as vrea sa fug intr o seara trista de toamna sau intr o dimineatza frumoasa de vara...sa ma plimb cu barca pe Vltava...sa imi incarc bateriile si apoi sa ma intorc in lumea mea!
Cand voi fi trista ma voi gandi cu siguranta la Praga cea plina de viata!...si totul va fi mai frumos....intr o clipita!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu